Powered By Blogger

Sunday 8 September 2013

AnuWar pernah kata ramai mahu lompat parti?

Dulu Anwar kata ramai pemimpin BN Sabah akan masuk Pakatan?



Pasti ingat gambar Anwar dengan bangga angkat tangan Lajim Ukin dan Wilfred Bumburiang ketika mereka lompat keluar UMNO dan UPKO pada bulan Ogos 2012. Tersebar pelbagai pemimpin UMNO Sabah bertemu Anwar dan PKR dan tali barut dalam UMNO turut sebar khabar angin bahawa 12 lagi akan lompat.

Akhirnya dua ekor itu saja yang keluar. Namun begitu, mereka cuba sebarkan keyakinan plsu untuk Pakatan Rakyat di Sabah. Baca Selangor ku SINI. Akhirnya PR sendiri tak dapt selesaikan perselisihan faham antara mereka tentang calun hingga ada pemimpin utama PKR dikelurkan.

Prestasi Pakatan melainkan DAP terjerumus sekali. Lajim dan Bumburiang kalah di Beuford dan Tuaran. Kerusi ADUN yang dimenangi Lajim pun boleh hilang.

Tiga Cabang PKR dah bermasaalah. Manakala ada ADUN DAP pula mungkin akan keluar parti ...


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sabah – Luyang, Hiew King Cheu dilaporkan The Star sedang mempertimbangkan untuk meninggalkan parti itu dan menjadi wakil bebas di DUN Sabah.

Hiew berkata, beliau kini mendapatkan maklum balas daripada para penyokongnya untuk melihat apakah langkah terbaik yang perlu diambil sekiranya beliau meninggalkan DAP.

“Rakyat telah menyokong saya dan sekiranya saya tidak memberi sebarang pembangunan kepada kawasan saya, maka lima tahun sehingga pilihan raya umum yang akan datang tanpa sebarang pembaharuan akan membazirkan masa dan kerugian buat rakyat,” kata bekas Ahli Parlimen Kota Kinabalu itu.

“Saya menerima beberapa maklum balas daripada para penyokong dan kebanyakan mereka menasihatkan saya supaya keluar (parti) dan mencari alternatif untuk melakukan apa yang boleh dilakukan untuk rakyat,” jelasnya.

Hiew berkata, peluang untuk mengubah kerajaan seperti yang diharapkan sebelum pilihan raya pada 5 Mei lalu kini tidak lagi boleh berlaku.
Sepeuhnya di KeKL SINI

Sementara PKR .... jeng jeng jeng

Tahniah dan syabas di atas jemaah kempimpinan negeri Sabah.

source:

No comments:

Post a Comment